28 augustus 2006

 

DE lamabox finally in huis, maar het einde nog niet in zicht

Toen ik dan, na zes maanden van wachten, doorspekt met vervelende telefoontjes, sarcastische emails, en uiteindelijk een hele nare aangetekende brief (communicatie met de mensen van lamabox was uitsluitend unilateraal, ik kreeg eigenlijk nooit de indruk of ze me wel hoorden, begrepen, of waarnamen), DE lamabox ontving, zat er - hey, what did you expect?! - natuurlijk geen wireless usb dongle bij. Die had ik wel besteld, want ik was er al achter gekomen dat ik geen UTP kon leggen naar de televisie. Kortom, aansluiten op internet was niet mogelijk. Ik heb gemaild met de mensen van lamabox, en ze om de wireless dongle gevraagd. Volgens hen zou die bestelling nu verwerkt moeten zijn. Waar de dongle is, mag Joost weten. Niet bij mij.

Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik de lamabox nooit zou krijgen, en ik had eigenlijk geld terug willen hebben. In gedachten had ik al de Kiss DP558 uitgezocht. Hmmmm. Was sowieso een betere keuze geweest, vrees ik. Maar goed. Om ze tegemoet te komen, heb ik ze voor de keuze gesteld om geld terug te geven of alsnog een lamabox te leveren. Het werd het laatste; tot mijn stomme verbazing konden ze nu ineens wel leveren.

Ik heb dus maar een switch gepakt, en mijn laptop en de lamabox erop aangesloten. Ik wilde wel eens een geripte DVD (VOB file formaat) afspelen, om wat te testen.

Je kunt met de afstandbediening en wat onhandig selecteren van letters en cijfers een wachtwoord instellen voor de FTP user. Wie die user is, moet je zelf maar ontdekken.
Als je geen handleiding hebt, duurt dat best lang. Om jullie het werk te besparen: het is 'admin'.

Wat mij opviel, is dat je VOB files kunt afspelen, maar je kunt niet - ik hoop dat ik me vergis, en dat iemand me kan helpen - door het begin-menu navigeren en bijvoorbeeld 'scene selection' kiezen of wat ook. Je kunt alleen de verschillende VOB files kiezen en afspelen. Onthou dus zelf om welke VOB file het gaat, je kunt niet zien welke de grootste is... Wat dus ook niet gaat, is het aanzetten van een ondertitel. Jammmerrrrr!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?